17 augusti 2010

Modig eller Galen?

Frågan är om jag är modig eller om jag har blivit helt och hållet galen. Har sedan min hemliga affärsidé kläcktes inte tänkt på nåt annat (i alla fall nästan). Men man kan ju inte gå omkring och vara hemlig hur länge som helst. Så - jag funderade och funderade och då kläcktes nästa idé. Jag skriver ett mail till en högst känd person från tv-rutan som är den absolut bäste man som kan svara mig! Hur kan man va så knäpp. Men jag gjorde det. Fick ihop ett snyggt brev, tycker jag själv. Har försökt övertyga honom att träffa mig. Läste igenom det 50 gånger och tryckte på knappen "skicka". Hupp - nu är det gjort, för sent att ångra sig. Så nu svettas jag lite men är ändå stolt över mig själv. Vi får nu se om han tycker det är modigt eller galet...


Som svar på frågan om man är modig eller inte så lägger jag ut en bild på min Sara som jag tycker är absolut modig!!!

Sara surfar i Torquey 2010

3 kommentarer:

  1. Du är modig. OCH galen! Lycka till!!!!! :-)
    (Bara han inte snor din idé den där TV-mannen...)

    SvaraRadera
  2. Jag blir bara mer och mer nyfiken :)

    SvaraRadera
  3. Tv-mannen hörde inte av sig, han har inte ens bemödat mig att svara på mitt mail. Jag var visserligen väldigt hemlig när jag skrev till honom. Jag har i alla fall träffat en man på ALMI och där var jag inte hemlig, de har tystnadsplikt. Han tyckte min idé var strålande och jämförde det lite med tidningen Metro när den gjorde sitt insprång. Nu är det visserligen inte den nischen jag tänker mig men det var kul att få sån respons. Har fått mycket goda råd eftersom det finns risk för moment 22 med min idé. Kan avslöja lite att det har med tidskrift att göra, i en form som inte finns idag men som skulle kunna hamna i mångas händer. Arbetar just nu med struktur och innehåll. Behöver så småningom hjälp med duktiga skribenter som är intresserade av mitt ämne. Och någon som är bättre på layout än vad jag är. Allt är bara s....kul! :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna och jag blir barnsligt glad