3 januari 2011

Nyårsdag på Mjörn

På nyårsdagen tog jag och Lena en promenad på frusna Mjörn. Kunde inte låta bli att ta några bilder denna vackra dag. Lena behöver dock inte ta några bilder, hon ser detta genom sitt fönster (jag är väldigt avundsjuk måste jag säga).










 Så här blir det när man hoppar över att ta upp båten. Mig gör det inget för jag fick en fin bild
 
 Lenas och hennes familjs hus från sjön sett

 Även hönsen och tuppen vågade sig ut då termometern visade 2 plusgrader och solsken dessutom. De hade lagt några ägg först som vi fick till frukost, mums

 Tuppen försöker kaxa upp sig som vanligt, man får passa sig att komma för nära

 Milou uppskattade soffan efter en skön promenad - äntligen utan smällar

2 kommentarer:

  1. Hej Ewa,
    Hoppas du och Malou får ett bra ÅR!
    Så härliga bilder du tagit.Vintern visar upp sin bästa sida. Så fin hon är Malou där hon pustar ut.
    Ja, det är ett otyg de där smällarna. Skönt att det är över för denna gång!
    Må gott!
    //Caroline

    SvaraRadera
  2. Ja visst vilka fina bilder det blev, när vi var ute och tog oss en dagen efter nyårs promenad på Mjörn.

    Ja visst gillar jag tomtar !!!!!!!!!!!!!

    kramar ifrån kompis Lena

    SvaraRadera

Kommentera gärna och jag blir barnsligt glad