31 oktober 2010

Höstmys

Idag har jag pysslat, krattat löv (tar aldrig slut), och så har jag lagat fiskgratäng av fisken från Norge och älgfärsbiffar av nyskjuten älg (stackarn)...


Denna tavla har jag gjort efter en idé jag fick från en butik i stan. Där kostade den 359 kr,
jag gjorde den för 59...Tavlan hänger ovanför saras säng, och där passar den väldigt bra. Hon har många "tofflor" under sin säng


 . Kratta löv är egentligen ganska skönt

Het fiskgratäng med räk- och dillsås. Den blev super...


Sara gillar inte fisk, så tur för henne att jag hade älgfärs kvar i kylen

Min favoritpryl köpt på Country by mail

Sara har fotograferat ute medan jag krattat, vad är det?

Fick nästan liten känsla av jul med röda ljus. Ska kanske också erkänna att jag
tjuvsmakat på glögg, mums



3 kommentarer:

  1. Å vilken mysig hösthelg ni har haft! Tavlan var ju jättefin och "fågelburen" gillar jag skarpt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Ewa,
    Blev så inspirerad av din fina blogg. Behövs nu i höstmörkret! Hippi och Noella ligger helst och myser och att bli blöt om tassarna är ingen hit! Må gott!
    Caroline

    SvaraRadera
  3. Milou älskar inte heller att bli blöt om tassarna, han går gärna en lång omväg för att slippa pölar och gegga...

    SvaraRadera

Kommentera gärna och jag blir barnsligt glad